Zomer en Yoga beoefening

De Zomer en waar je op kunt letten bij Yoga beoefening

 

Het element vuur neemt toe tijdens de zomer, ondersteun jezelf bij teveel hitte.

Doe de Sitali Pranayama; dit is een koelende en kalmerende ademhaling

Houding: Zit met een rechte rug in kleermakerszit of op een stoel. Concentreer je op je derde oogpunt.

Krul de tong en steek het puntje van de tong uit tot net voorbij de lippen. (Het helpt om je lippen een klein beetje te tuiten.)

Sitali Pranayama

 

Adem diep in door de opgerolde tong. Adem compleet uit door de neus. Ga minimaal 2 tot 3 minuten hiermee door.

 

 

Wat ook helpt bij warm weer;

Ontspanningsmoment met munt verfrissing; neem een klein handdoekje en doe hier warm of koud water op wring het uit, neem goede natuurlijke pepermunt olie (let op bij allergie) en doe een paar druppels op de handdoek vouw de handdoek op en wring nog een keer zodat de olie verspreid wordt. Ga ontspannen op bed liggen en leg de handdoek over je dichte ogen en voorhoofd. Ontspan 15 minuten. Pepermunt helpt om te ontspannen en helpt om de aura schoon te maken, en negatieve gedachten te verdrijven. Dit kun je ook doen als je in een drukke ruimte met veel mensen bent geweest of als je een telefoongesprek hebt gehad wat je erg heeft uit geput.

Fijne zomer gewenst, Monique Siahaya Yoga Namo

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *