Les-inhoud

Waar bestaat een les uit, de les inhoud

  • Begin van de les, mantra zingen: Ong Namo
  • Ademhalingsoefening
  • Kriya – serie oefeningen met een bepaald effect
  • Ontspanningsoefening
  • Meditatie
  • Afsluiten met zingen van mantra: Sat Nam, daarna thee

Wat heb je nodig voor de yoga, yoga op de stoel, yoga voor mantelzorgers of senioren yoga

  • Tijdens de yoga zit je op een mat of de stoel, matten en stoelen zijn op de verschillende locaties aanwezig.
  • Draag losse en lekker zittende kleding en zorg voor schone voeten, voor yoga op de stoel voor niet knellende sloffen of schoenen.
  • Liever 2 uur tijd tussen eten en het beoefenen van yoga.
  • Drink water tijdens en na het beoefenen van yoga: hierdoor help je je lichaam om afvalstoffen die je los maakt ook makkelijker af te voeren.
  • Verder is het fijn als je een sjaal of trui bij je hebt om te gebruiken tijdens de ontspanningsoefening, je koelt dan altijd wat af.

De oefeningen voer je uit met respect voor je eigen mogelijkheden, bij ouder worden en bij ziekte of zwangerschap ga je uit van eigen tempo en duur van oefeningen.

Geef gezondheidsklachten, of als je onder medische behandeling staat altijd voor de les door aan de docente. Overleg met je behandelend arts of therapeut of yoga geschikt is voor jou. Deelname aan de lessen geschiedt op eigen risico, wees je bewust van je eigen mogelijkheden en forceer nooit.

Indien je zwanger bent, tot de vierde maand kan je gewoon op les blijven en daarna kiezen voor zwangerschapsyoga. 

Deze vorm van yoga geeft je gereedschap voor de ups en downs van het leven.  Er is veel meer over te vertellen, maar het gaat om jouw ervaring.  Wil je dit ervaren, geef je dan op voor een proefles.

Moge zonlicht op je schijnen, liefde je omringen, en het pure licht van binnen, je pad verlichten